Friday, May 31, 2024

Marilah Menuju Kejayaan

3 Mac 2024 melakar satu sejarah dalam perjalanan perkhidmatanku sebagai seorang pendidik. Inilah harinya aku menerima surat Arahan Perkhidmatan (AP) selaku peneraju SMK Medini.. jawatan yang amat aku geruni ~ Pengetua. Tatkala menghadiri majlis penyerahan AP di JPN Johor, aku dihantui pelbagai perasaan. Malam itu, tidurku tak lena.. hampir aku tak tidur kerana kegelisahan yang melanda hati seolah tidak bertepi.

Usai majlis penerimaan, perasaan masih di awangan. Terasa bagai mimpi meskipun aku dah boleh agak di mana aku bakal ditempatkan. Kembali ke sekolah amanah sememangnya amat menggentar dan menggusarkan. Apapun situasi yang dihadapi, sedaya mungkin aku cuba pamerkan senyuman, paparkan keyakinan dan terus menghayun langkah bak pendekar meski hati ini hebat berdebar.. Rabbi Yassir Walatu'assir.. 

Ya Allah, permudahkanlah urusan hambaMu, damaikanlah hatiku.. jauhkan aku daripada perasaan sombong angkuh dan besar diri.. semoga aku mampu menjadi ketua yang dapat melaksanakan amanahMu dengan yakin dan memacu kecemerlangan sekolah yang bakal ku pimpin. Aamiin ya Rabbal 'alamin.. KepadaMu aku berserah..



No comments: