Friday, October 18, 2024

Kembara Duyufurrahman

 09 Sept 2024 : Pengembaraan menyahut jemputanNya ke Tanah Suci bermula. Bertolak seawal jam 2.30 pagi, kami selamat tiba di Mekah pada jam 10 malam waktu tempatan. Alhamdulillah.. perjalanan yg agak panjang yg menguji kekuatan fizikal agak melelahkan. Apatah lagi terpaksa mengurus semua 6 bagasi yang dibawa seorang diri.. agak mencabar sebenarnya. Namun, aku seronok melakukannya dengan adanya dua bidadari kesayanganku di sisi ~ emak dan Ain.


Sampai di Hotel Safwah, kami terus bersedia melaksanakan umrah wajib. Dipaut rapat oleh emak,  aku memulakan perjalanan umrah wajib ke Baitullah dengan seribu satu perasaan. Sebaik melihat Kaabah buat kali pertama, air mata mencurah tanpa dapat ditahan-tahan. Segala doa, permintaan dan harapan ku curah sepenuh hati kepadaNya.  Hanya Dia Yang Maha Mendengar, Yang Maha Mengabulkan.. 

Alhamdulillah, terima kasih Allah kerana menjemputku sebagai tetamuMu. Diizinkan berada di rumahMu bersama kesayanganku adalah anugerah terindah dalam hidup. Hanya kepadaMu aku berserah..


No comments: