Monday, July 1, 2024

Menghalau Galau

Semenjak dua menjak ni, perasaanku mudah benar terusik. Mudah betul terasa hati.. rasa macam mudah sangat merajuk walau jauh di sudut hati ini tahu, takde sape layan atau nak tolong pujuk 🤣 Agaknya, seiring bertambahnya usia, emosi ku pun turut turun naik macam roller coaster.. adoiii.. dulu susah juga nak tengok aku marah atau merajuk. Apa jadi pun aku maintain senyum je tapi kini tidak lagi.. sekali terguris hati, sanggup aku tak bersuara sehari! 😂

Bermuhasabah tentang rutin yang aku lalui, mungkin dah tiba masanya aku berbicara dalam hati. Suka duka, senyum ketawa, hanya sebagai halwa penyedap santapan jiwa. Aku cuba kekal bertenang kerana aku tahu Allah, adalah sebaik-baik perancang. Aku akan cuba terus berdamai dengan takdir sehingga ke garis hidupku yang terakhir. Biar senyum manis ku dulu terasa tawar, jangan bibirku berbicara hambar.. Ya Allah, bantulah aku menongkat kebenaran, menongkah arus bicara keangkuhan. Tak mahu aku hidup jiwa derita, sehingga akhir nafasku hela.. Biarkan aku terus berbicara tanpa suara.. 🥹

No comments: