Sunday, December 19, 2021

Sahabat Medini, Keluarga Madani

 26 Disember 2019 merupakan detik mula aku melangkah ke SMK Medini sebagai GKMP Bahasa. Masih jelas di minda, pertukaran kerana naik pangkat dari SMK Gelang Patah tersebut ku sambut dengan deraian air mata kerana keadaan arwah Abang Sham yang kritikal pada ketika itu. Ketika berkhidmat di sinilah, suamiku pulang kepada Yang Maha Pencipta. Rakan-rakan di Medini banyak mendorong dan membantu memulihkan diriku untuk bangkit dengan kekuatan yang masih bersisa. Setelah 2 tahun 7 bulan sama-sama menelusuri rutin di Medini, tiba-tiba aku menerima amanah baru yang perlu digalas di SMKTU sebagai Penolong Kanan Pentadbiran (PK1). Agak mengejutkan sebenarnya.. apatah lagi arahan pertukaran diterima ketika pandemik melanda. 3 Ogos 2021 aku melapor diri di Tasek dengan perasaan yang bercampur baur. Alhamdulillah, sehingga kini semua urusan dipermudahkan. Bersama pengetua dinamik dan sangat berdedikasi, Puan Hjh Noor Azlinda Mohd Salleh, aku banyak belajar hal ehwal pentadbiran. Syukur Allah permudah urusan kami..


4 Disember 2021, aku menyantuni undangan KEBIRUS ke jamuan akhir tahun di Grand Blue Wave Hotel, Johor Bahru. Mulanya memang aku segan nak menyertai sebab dah lama meninggalkan Medini, tapi Kak Mai memang hebat.. Kak Mai minta aku tumpangkan ke lokasi majlis sebab malas memandu, jadi nak tak nak terpaksalah aku pergi juga.. Kak Mai, Kak Mai.. sahabat ku yang seorang ni memang terbaik! Syukur aku hadir ke majlis tersebut.. dapat melepaskan rindu dan bersua dengan rakan2 Medini yang lebih dekat di hati sebagai sebuah keluarga besar bagiku. Adik-adik.. sahabat2 bidang Bahasa memang happening dan takkan lupakan gelagat mereka. Liz, Yana, Wani, Teha, Helmi, Fik, Ikram, Shanthi, Aishah.. I will miss all of you dearly. Adik2 tiri (sebab lain bidang hahahaha) Azlida, Harmuni, Rushima, Nafis, Maria.. juga seniors yang baik budi Kak Maimunah, Zarinah, Kak Norizah, Kak Mazni, Kak Syahrul, Puan Zaharah, Puan Haniza dan rakan sebaya Dr Eow Yee Leng serta teristimewa mentor yang kaya ilmu Puan Marsitah Mohd Noor.. Insya Allah, semoga kita berjumpa lagi nanti.

   
    

 





No comments: