Saturday, April 21, 2012

Bola Sepak ke Sepak Bola..?


Semenjak dua menjak ni aku memang sibuk..Betul! Jadual kerja bertambah padat dek kerana menguruskan pasukan bola sepak sekolah menghadapi perlawanan sempena Kejohanan Bola Sepak MSSPP yang diadakan. Menguruskan 36 org pemain bawah 18 dan bawah 15 tahun agak meletihkan juga. Memang mereka tak banyak karenah, tak susah nak diuruskan.. Yang agak meletihkan ialah menguruskan makan minum, perjalanan dan pengurusan lainnya. Banyak borang nak diisi.. maklumlah nak bawak anak murid keluar sekolah ni memang bukannya mudah.
Isnin 26 Mac 2012, pasukan kami berdepan dengan SMK Kg Kastam untuk kedua-dua kategori. Malangnya selepas usaha yang bersungguh-sungguh kami tewas 2-4 utk pasukan bawah 18 tahun. Pun begitu, usaha pemain2 memang tak boleh dinafikan. Tak de rezeki.. nak buat camana kan? Seakan membalas dendam, pasukan 15 bangkit mengaum dan akhirnya padang SMK Gemilang menjadi saksi kejayaan pasukan 15 SMKDOB menundukkan pasukan yang sama dengan jaringan 2-0.

Rabu 28 Mac 2012, sekali lagi pertarungan sengit diadakan. Kehebatan pasukan SMK Mak Mandin memang tak dapat dinafikan namun pasukan SMKDOB juga tak kurang hebatnya.. Mungkin bukan rezeki kami, meskipun berjaya menewaskan pasukan SMKMM, pasukan 18 thn tidak berjaya untuk mara ke peringkat seterusnya sebaliknya perjuangan ke suku akhir diteruskan oleh pasukan bawah 15 tahun yang ternyata berusaha dengan bersungguh-sungguh... Walau apapun, aku bersyukur kerana diberikan peluang bersama-sama skuad bola sepak SMKDOB dan melihat dari dekat permainan bola sepak secara 'live'. Sementelah aku berada kat kem tentera untuk kem PKBM pada tarikh pertarungan suku akhir diadakan pada 9 April lalu, pasukan kami kecundang di tangan SMK Desa Murni. Mulalah aku perasan tahap gaban.. mungkinkah ketiadaan aku penyebabnya? Wahahhaa.. Memang perasan! Syok juga menyertai kem PKBM yang diadakan setahun sekali tu. Dan yang paling best mestilah sebab aku berpeluang menembak menggunakan senapang M16 dengan peluru real dan menjadi satu2nya guru yang berjaya menembak dan menjatuhkan piring di Lapangsasar Sg Dua! Waaaaahhhhh!! Walau apapun, moga pasukan bola sepak SMKDOB terus berusaha mempamerkan aksi menarik untuk musim2 akan datang.. Majulah sukan untuk negara!!

No comments: