Saturday, April 21, 2012

Ombak Rindu


Melihatkan tajuk entri kali ni mesti ada pembaca yang ingat aku nak tulis pasal filem pecah panggung.. gandingan hebat hero hensem dari negeri Temasik, Aaron Aziz, Maya Karin dan pengantin baru, Lisa Surihani. Bukannn.. tulisan ni bukannya pasal filem yang sound tracknya mampu buat aku meremang bulu roma. Mantap betul vokal Adira & Hafiz menjiwai lagu yg menyentuh pintu rasa mereka yang lena dilamun cinta. Ombak rindu ku yang tak bertepi adalah buat bonda yang amat aku kasihi. Emak.. jauh betul rasa jarak yang memisahkan aku dan emak. Walaupun telefon menjadi penghubung kami hampir setiap hari, ada masa dan ada ketikanya aku jadik homesick nak balik JB menjengah emak yang aku rindui. Apatah lagi saat-saat macam ni.. di kala emak memang perlukan perhatian lebih sebab kesakitan yang ditanggungnya. Tempohari Kak Gee bagitau emak kena minyak panas masa nak goreng kentang buat sarapan pagi. Kalau tengok gambar yang Kak Gee sent kat telepon abg Sham, kecederaan emak agak serius jugak. Hmmmm... Kalau aku ni burung, pasti aku dah terbang balik ke Johor untuk menemani emak. Malangnya aku sibuk sekarang ni... Dua minggu aku terlibat dengan perkhemahan PKBM peringkat negeri Pulau Pinang kat Kem Tentera Sg Ara, minggu lepas sibuk dengan taklimat Oral English Test utk SPM dan minggu ni aku sibuk 'berkanpung' dengan pasukan debat Bahasa Inggeris sekolah yang bakal beraksi di SMJKC Chung Ling menjelang Selasa ni... Di kejauhan ni, aku cuma mampu mendoakan emak kembali sihat dan sembuh seperti sediakala. Sedih rasanya bila setiap kali menghubungi, emak bagitau tangannya masih sakit dan berbisa. Emakkkkk.. adik rindu emak! Huhu..

No comments: