Monday, May 30, 2011

Di Persimpangan Dilema

Pergi ke tak..? Pergi keeee... takkk?? Berbelah bagi.. berbolak balik.. serba salah.. semuanya serba melengkapi hati aku tatkala aku 'dilamar' mengikuti program outbound ke India tak lama dulu. Melihat kepada senarai tugasan melengkapkan thesis yang perlu disegerakan hati rasa tak keruan. Dalam pada tu, rasa tak tergamak lak nak menghampakan Dr Suria dan rakan2 yang sama2 akan ke sana. Nasihat sang suami akhirnya aku turuti ~ peluang keemasan melihat negara orang usah dilepaskan. Aku setuju untuk pergi walaupun jauh di sudut hati aku terasa berat untuk menjejak bumi kelahiran Shah Rukh Khan tu.. Pada peringkat permulaan segalanya berjalan lancar namun lama kelamaan satu persatu perkara nak diselesaikan menyebabkan aku rasa berat hati meninggalkan tanahair tercinta ni. Selain thesis yang masih belum selesai penulisannya, banyak menda lain yang mengganggu fikiran skg ni. Haiiiii.. entahlah... Hajat hati nak gak tgk keindahan Taj Mahal di depan mata tapi thesis yang masih tak nampak bayang nak siap ni memang membuatkan kerisauan aku bertambah.. Aduyaiiii...

No comments: