Wednesday, January 13, 2010

Bengang vs Bingung

Semakin menghampiri tarikh 23 Januari 2010, semakin banyak perkara yang membengang dan membingungkan berlaku. Satu persatu masalah dan dugaan muncul.. entah dari mana akupun tak tau. Semangat aku yang dulunya marak membara rasanya dah semakin malap nyalaannya. Tupun dah start membentuk kepulan yang bakal menjadi puing2 yang tak lagi bersisa.. Entah apa silapnya segala yang aku usahakan selama ni seolah2 payah betul nak direalisasikan. Semua dah siap, tunggu hari berlangsung majlis aje, tupun perit benar nak jadi.. Aduyaiiii... Satu-satunya perkara yang mengubat hati aku nan lara sekarang ni cumalah keyakinan dan sokongan padu yang tak berbelah bagi daripada kengkawan yg penuh pengertian.. Kalau tidak agaknya dah lama aku angkat kaki dan cabut lari. Rasanya ni la yg dinamakan perjuangan. Kata orang, takkan manis satu perjuangan tu andai tak diduga dengan badai cabaran dan dugaan... Kalau takut bermain ombak, jangan ngengada nak berumah di tepi pantai (rumah aku kat tasik bukan kat pantai!!!) Nak tak nak, suka tak suka, terpaksa la aku berdepan dengan semua ni sendiri.. Runsing, pening, pusing... tulah yg aku rasa sekarang. Duhai hati.. sabarlah, wahai jiwa... tabahlah.. Di saat aku melayan gundah gulana asbab hati aku yang dihambat masalah yang tak tau mana penghujung ni, aku teringat plak geng2 NPQEL yang sedang mencari jalan menyelesaikan kemelut yang melanda Kumpulan K4 pagi ni. Hanya doa je yang mampu aku kirimkan sbg ganti diri mengiringi langkah kalian. Mudah2an apa yang diusahakan beroleh kejayaan dan ada khabar gembira untuk dikongsi bersama. Amin ya rabbal 'alamin...

2 comments:

Anonymous said...

Buat rakan2 yang mewakili K4 dlm pertemuan dgn YBhg Dato' Abd Ghafar (pengarah IAB) pada 13.01.10jutaan terima kasih diucapkan. Doakanlah agar kita semua berjaya ye...

Izan Hasrin said...

Terima kasih saya ucapkan kepada kengkawan semua... Jasa baik kalian menyuarakan rasa hati K4 kepada pihak pentadbiran IAB amat dihargai. Moga Allah membalasnya dengan kebaikan yg berterusan. Amin... Tqvm