Friday, December 17, 2010

Malam Bulan Dipagar Bintang


Malam bulan dipagar bintang, tambah seri cuaca malam, indah sungguh ciptaan Tuhan, bulan bintang lampu alam... Andai kata bintang menyepi, bulan tidak berseri, malam terasa sunyi, tidak berseri lagi... Bagai terbuai2 rasa sukma setiap kali mendengarkan bait2 lagu dendangan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dan biduanita Puan Sri Saloma ni. Tambahan pulak semenjak dua menjak jiwa raga aku diusik2 perasaan rindu kepada 'si dia' itu.. Rindu yang tak bertepi ni menghambat ketenangan dari datang menjengahkan wajah lantas memasak semarak kasih yang semakin membara di dalam hati ni untuk terus teguh kukuh di sanubari.. Tu dia aihhh... dah datang lagi jiwang karat aku. Hmm... laaaagi la bertambah merapu rasanya aku ni. Hehehe... Itulah penangan cinta. Bak kata sesetengah punjangga - cinta tu misteri. Bunyik macam cliche kan? Yup, aku akui dulu aku memang tak percaya dgn keajaiban yang dibawa oleh cinta. Cinta butalah.. cinta misterilah.. cinta ajaiblah.. bunga2 cintalah.. semua tu tak pernah pun aku amek 'port'. Aku abaikan je sehinggalah aku bertemu dgn 'dia'.. Insan yang berjaya mencuri hati dan merubah seluruh pandangan aku tentang kasih sayang dan rasa cinta yang penuh ketulusan serta lahir daripada keikhlasan hati.. Lagu P. Ramlee dan Saloma tu tambah mengeratkan ikatan yang bakal kami simpulkan tak berapa lama je lagi.. Tak sabar rasanya menunggu kehadiran tahun baru yang bakal melakar sejarah tersendiri dalam kehidupan kami. Memang jiwang sungguh kan aku kali ni..? Blog aku, entri aku, suka ati aku la kan kan kan? Hahaha... Bagi yang tertanya2 dan terpinga2 apa sudah jadi dgn aku ni.. tungguuuuu.. InsyaAllah aku khabarkan berita gembira buat kalian setelah usai segala yg direncanakan. Sementara tu, doakan la kebahagiaan kami terus berkekalan hingga ke akhir usia. Amin ya rabbal 'alamin..

No comments: