Monday, January 31, 2011

Cinta + Rindu = Cindu

Hubungan kami unik ~ pertemuan secara tetiba2 itu mengundang perasaan luar biasa yang sukar dimengertikan. Kehadirannya di kala aku memang memerlukan teman, amat tepat pada masanya. Ketika aku tersepit dalam permainan perasaan yang memerlukan aku membuat keputusan yang sukar untuk menentukan kehidupan masa depan, Yang Maha Kuasa mempertemukan kami.. Dia insan biasa ~ penuh kesederhanaan. Wataknya yang sederhana, bicaranya yang sopan tanpa bermain kata2 atau bermadah pujangga, sikapnya yang berterus terang, air wajahnya yang tenang tiba2 memberikan warna ceria dalam kehidupanku. Entah daripada mana, tiba2 suram malam terasa terang bak dilimpahi sinaran cahaya rembulan.. Tu yg dengan tak semena2 keluar lagu Malam Bulan Dipagar Bintang tu.. Ramai sahabat tak percaya bila aku khabarkan berita bahawa kami akan disatukan tak lama lagi. Mungkin kerana singkatnya tempoh pertemuan kami.. mungkin.. Sebagai seorang muslimah yang beriman kepada Rukun Iman yang enam, aku percaya kepada qada' qadar dan ketentuanNya. Jika telah ditakdirkan bahawa dia tercipta untukku dan aku tercipta untuknya, sudah pasti sejauh mana kami berlari.. setinggi mana kami mendaki.. ikatan ini tetap akan terpatri. Di kala ini aku merasakan seluruh perasaan cinta dan rindu ini tercurah hanya kepada dia.. Biarpun jarak memisahkan kami, perasaan CINDU ini kian hangat aku rasai. KeCINDUan ini hanya buatmu.. Shamsulizan ~ Kutub Utara Kutub Selatan. :)

2 comments:

Kengkawan said...

dia ada abang x? hehehe

Izan Hasrin said...

hallamak.. takde coz dia anak tunggal la andak.. abang sepupu ada la kot? hehehe..