Tuesday, February 15, 2011

Pergi Tak Kembali


Pagi semalam aku dikejutkan dengan berita sedih dua orang rakan yang kehilangan insan2 yang dikasihi kerana kembali menemui Yang Maha Pencipta. Berita sedih pulangnya allahyarham anakanda Ahmad Izzul Islam, putera kesayangan classmate yg sangat aku hormati, Cikgu Ahmad Kamal bin Ibrahim & allahyarham Encik Hashim - bapa cikgu Fauzi Hashim rakan se'kohort' meninggalkan rasa sebak dan pilu yg tidak terhingga di dalam hatiku. Di saat ini, pastinya kedua2 orang rakanku ini sedang diambang kepiluan dan kesedihan kerana pemergian ahli keluarga yang menjadi tonggak kekuatan masing2. Di celah2 rasa dukacita itu, aku dihubungi oleh Mastura ~ ex-roomate sepanjang aku di IAB yang kini melanjutkan pengajian di UPSI. Sendu tangis Mastura menceritakan pemergian bonda kesayangannya tanggal 2 Syawal 1431 (11 Disember 2010) lalu menyebabkan air mataku tumpah tanpa dapat ditahan2. Terkenang aku akan allahyarhamah bonda Mastura yang mesra ketika aku menemuinya di IAB dahulu. Kehilangan satu demi satu ahli keluarga anggota NPQEL Kohort 2 2009/2010, mengundang syahdu di hati. Ramai antara kami kehilangan ahli keluarga sepanjang melanjutkan pengajian di IAB hingga ke UM / UPSI termasuklah aku sendiri. Antara yang menerima berita sedih pemergian ahli keluarga termasuklah aku (abah), Zuhardi (ibu), Kak Siti Aida (bapa), Mastura (ibu), Devi (bapa), Kak Faridah (ibu), Kak Rafeah (adik lelaki), Kak Siti Faridah (anak perempuan), Cikgu Jamil (anak lelaki), Cikgu Kamal (anak lelaki), Cikgu Fauzi (bapa), Kak Suhana (bapa mentua) dan Kak Rosmahwati (abang ipar). Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka semua dan menempatkan mereka bersama-sama golongan yang bertaqwa.. Al-fatihah..

No comments: