Monday, February 21, 2011

Aiman's World

Malam ni bertemankan keheningan dan kepanasan yang hampir tak tertanggung... aku menggagahkan diri menyiapkan assignment paper Pengurusan Undang-Undang Sekolah. Assignment tentang pendapat sarjana barat, Essex (2005) tentang hak guru betul2 membuatkan kepala aku bertambah serabut. Dalam keserabutan yang semakin tebal tu, aku amek keputusan berehat sekejap. Melapangkan fikiran sambil merajinkan diri meneroka blog rakan2 yang semakin jarang aku jengok kebelakangan ni agak seronok jugak.. Skodeng punya skodeng, aku terbaca satu laman blog yang agak menarik. Penulisnya? Tak lain tak bukan adik bongsuku nan seorang itu ~ Eman. Tak sangka pulak aku Eman ada bakal menulis semula jadi. Seingat aku, Eman mula menulis blog masa dia Form 4. Tu pun aku yg paksa sebab aku perhatikan minat Eman kepada bidang penulisan ni sangat tinggi. Baik Bahasa Melayu mahupun Bahasa Inggeris (Bahasa Jawa memang Eman OUT!) karya dia agak boleh tahan lah! Suka pulak aku baca karya Eman yang santai dan tak terlalu ilmiah tu.. Walaupun aku pasti Eman tak ndak dan tak sudi baca kisah merapu aku kat laman 'hijabsangpencipta' ni.. aku rasa bangga gak dengan dia. Bukan apa, di saat ramai kengkawan aku baru je nak start berjinak2 dengan penulisan blog ni, Eman dahpun banyak berkarya. Walaupun bahasa yang digunakannya tu kadang2 aku pun naik tak paham, aku bangga kerana Eman masih terus menulis.. Teruskan menulis adikku! I am proud with u!

No comments: