Saturday, March 20, 2010

Stanza Sepi Sekeping Hati

Hujung minggu memang sunyi kat IAB ni. Majoriti kengkawan balik ke rumah masing2 pulang ke kampung laman mengubat kerinduan setelah seminggu berpisah dgn org yg tersayang. Seperti biasa... aku menjadi penunggu setia yang tetap dan berpencen menemani kengkawan dari Sabah dan Sarawak di sini. Hajat nak balik ke Johor aku benam jauh di sudut hati memandangkan minggu depan kami dapat diskaun dibenarkan pulang. Penyelaras NPQEL, Encik Edaris Abbu Bakri dahpun mengisytiharkan cuti selama 4 hari dan kami diminta mengosongkan bilik untuk Konvensyen PIBG Kebangsaan minggu depan. Macam biasa jugak, aku la satu2nya insan yang bertapa kat tingkat 2 ni... Rasa sunyi semakin menggigit bila malam merangkak tiba. Lepas makan malam, aku pun mengurung diri dalam bilik. Apa agaknya yang nak dibuat...? Menonton tv kadangkala mengundang kebosanan. Maklum la, channel yg ada pun terhad... akhirnya aku hanyut melayan mimpi yang tak sudah. Bila la weekend ni nak berakhir, tak sabar menantikan Mastura (jiran sebilik airku) balik. Ada juga aku teman berbicara dan bertukar2 cerita. Nasib baik la ada Juspine menemani aku hari ni... Sambil melayan rasa syahdu pengantin baru yg terpaksa berjauhan dengan sang kekasih hati, aku melepak2 sambil makan 'amplam' cenderahati daripada Kak Rosni dari Sabah kat lobi asrama ni. Melodi indah dan bunyi2an dari mergastua dan hidupan yg ada di persekitaran IAB ni amat menghiburkan tapi kadangkala boleh mengundang rasa seram dan mengerikan (takottt!!!) Sunyinyaaaa...

4 comments:

Unknown said...

sian kak jan sorang2 kat sana. pe kata jln2 main roller coaster..bestnyer...huhu..

Izan Hasrin said...

masalahnya xde geng la zan.. nak gi sorg2 x bes. meh la dtg sini kita gi outdoor nak tak? huhu...sunyinya idup!!

Kekanda said...

Kasihan sungguh adindaku ini. Jauh sudah meninggalkan kanda rupanya patutlah dah lama x bersua. Kanda dilupa jangan ya! Jaga diri.

Izan Hasrin said...

Terima kasih. Siapa gerangan KEKANDA ni.. boleh perkenalkan diri?