Sunday, August 18, 2024

Sabarlah Hati..

Keletihan dan kelelahan mengikut rapat diri ku dua minggu ini, sementelah banyak urusan rasmi di luar daerah yang harus ku ikuti. Meski sarat bahu memikul amanah yang perlu dilunaskan, sedaya mungkin aku cuba enjoy tanggungjawab yang terpikul dengan hati yang gembira dan minda yang terbuka..

Di celah-celah kesibukan ada kala sukmaku menjauh dibuai perasaan. Almaklumlah aku ni manusia yang punya hati sanubari. Bila jiwa mula hanyut cepat-cepat aku sedarkan diri dan tarik nafas sedalamnya. Berfikir dan merasionalkan situasi yang aku depani dengan fikiran waras tanpa dikuasai emosi. Bimbang juga kata hati memakan diri.

Alhamdulillah, buat masa ini berjaya juga ku tangkis secangkir rindu yang mula bertamu, merungkai seuntai rasa yang mula menyapa mesra.. Fuh, bahaya! Red flag perlu cepat berkibar sebelum menjadi barah yang melahar.. biar ku ubat pedih duka ketika ini daripada menjeruk rasa di kemudian hari.. Cukup-cukuplah ujian hati yang pernah aku alami.. jangan biar pisang berbuah untuk kesekian kali.. Takut! 🌹



No comments: