Saturday, June 15, 2024

Bulat Air Kerana Pembetung..

Semenjak menggalas amanah sebagai kepala sekolah, pelbagai isu dan masalah menjadi rutin yang perlu aku depani. Satu per satu cuba aku rungkai dan atasi dengan hemah dan hikmah. Tapi dah nama pun manusia.. ada masa aku hanyut juga dibuai rasa. Marah, kesal, geram terkadang bergaul sebati namun aku bersyukur benteng kesabaran masih teguh dari runtuh dibadai ombak kemarahan. Seboleh mungkin aku tenangkan hati dan damaikan perasaan kerana sebagai ketua aku menjadi tauladan kepada subordinat di bawahku.

Beberapa menjak kebelakangan ini, aku perhatikan ada sahaja isu yang berbau perkauman cuba dicetus menguji kekuatan pendirian. Mungkin pada mata zahir ia hanya isu pinggiran, hakikatnya ia tetap mendera ketenangan hati. Ada masa, tindak tanduk mereka yang seakan lebih sudu dari kuah mencarik kesabaran.. Syukur kesepakatan bersama angkatan SLT Medini, memberi kekuatan untuk kami berdepan tenang tatkala berjuang dengan pihak lawan yang menjengkelkan. 

Rasanya ucapan terima kasih yang dinukilkan tidak mampu mengungkapkan penghargaan ku kepada sahabat2 yang ku kasihi. Semoga Allah memberkati kehidupan kalian dan mempermudah segala urusan di mana jua kalian berada. Terima kasih sayang  buat orang kuat kanan kiri, depan & belakang ~ Pn Hajah Hazizah, Encik Hairulnizam, Puan Saliza & Puan Ruhaizun yang tegap teguh berdiri di sisi tatkala ujian melanda diri. Sayang kalian ketat2! ❤️




No comments: