Sunday, June 30, 2024

Kembara Ilmu


 27 Jun 2024 : Kembara ilmu bersama MPSM JB ke utara tanahair. Bergerak seawal jam 3 pagi, mengejar penerbangan pertama dan selamat menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas jam 7.40 pagi. 

Destinasi pertama, SMK Tengku Sarafudin Badlishah, Kulim, Kedah (asalnya SMK Taman Jelutong). Teruja menerima sambutan hangat warga sekolah dan yang paling manis ialah perkongsian amalan baik sekolah melonjakkan nama mereka antara yang terbaik di Malaysia. 

Keluar dari Kulim, kami melawat Kg Agong di Penaga, Pulau Pinang. Sempat berhenti melepaskan lelah dan makan tengahari di kedai mee udang Sg Dua. Dalam perjalanan ke Penaga, kami menikmati durian & rambutan di tepi jalan Telok Molek.  Selesai bergambar di lokasi menarik Kg Agong, kami mendaftar masuk ke Hotel Raia, Bayan Lepas sebaik azan maghrib berkumandang.


Jam 9 mlm berkumpul semula. Kali ini Padang Kota Lama menjadi destinasi seterusnya. Terharu sungguh apabila ulangtahun kelahiran saya diraikan oleh rakan-rakan menjelang tengah malam. Pulang ke hotel, tanpa banyak bicara mata terus terpejam sebaik kepala mencecah bantal. Selamat malam!

No comments: