Monday, June 24, 2024

Jalan Cari Makan

Di celah-celah kesibukan melayani pelbagai urusan mentadbir dan mengurus sekolah, hari ni aku merasa amat gembira asbab berkesempatan membawa majoriti ahli team pengurusan Medini berjalan 'jauh' menikmati juadah makan tengahari di Restoran Asam Pedas Kg Sungai Melayu yang tersohor. Lokasinya yang agak tersembunyi membakar keterujaan kami untuk ke sana apatah lagi apabila mengetahui inilah kali pertama kebanyakan sahabatku menjejakkan kaki di situ.



Perjalanan penuh liku dipenuhi dengan tawa ceria. Kami ke sana menaiki dua buah kereta dipandu oleh En Hairulnizam PK HEM manakala aku memandu kereta ku sendiri. Misi menjelajah tempat makan baru kami mulakan sebaik selesai mesyuarat pengurusan. Seronok juga sesekali melepaskan tekanan keluar dari kawasan sekolah bersama rakan-rakan sederap sehaluan.


Kebetulan pula hari ni merupakan ulangtahun kelahiran PK Pentadbiran, Puan Hjh Norhazizah yang baik budi. Hidangan asam pedas ikan sembilang dan ikan merah menjadi juadah memecah selera. Apatah lagi sambil menikmati keindahan alam di tepi sungai. Aku yang selalunya kehilangan selera berjaya menghabiskan nasi di pinggan! Satu kejayaan.. 🤣 mungkin makan berjemaah membantu menaikkan selera ku yang selalu tidak keruan. Alhamdulillah, terima kasih rakan2 atas keberaamaan. Nanti kita plan makan di tempat lain pulak ya! 




No comments: