Monday, June 17, 2024

Tunai Tetap Kami Tunaikan!

Hari ini melakar sejarah dalam kehidupan ku sebagai seorang pendidik kerana pada tarikh ini, 22 tahun yang lalu aku memulakan langkah sebagai seorang GURU di SMK Munshi Abdullah, Kulai. Meskipun bermula dengan paksaan asbab ketidakrelaan mengikut kehendak arwah abah yang inginkan ku meneruskan legasi pendidikan keluarganya, kini aku akur bahawa pekerjaan inilah yang sangat membekas di hatiku. 

Menjadi guru membuatkan aku meletakkan kepentingan peribadi di belakang anak didik ku. Menjadi guru melatih aku menjadi seorang yang sabar dan lebih memahami. Menjadi guru mengajar aku kematangan dalam tindakan dan pemikiran. Benarlah.. banyak ilmu aku pelajari sebaik menjadi guru. Kini aku menggalas amanah menjadi pemimpin guru di sekolah. Kalau arwah abah masih ada, pasti aku dapat melihat manisnya senyuman kebanggaan terukir di wajah tampan abah. Terima kasih atas kepercayaan dan keyakinan abah kepada adik. Entah kenapa, sejak dulu abah memang yakin suatu hari aku akan menjadi Pengetua sekolah. Terima kasih abah 🥺

Buat rakan-rakan sepengajian Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI) TESL di MPIK, selamat ulangtahun perkhidmatan kita yang ke 22. Semoga dedikasi dan iltizam kita untuk melahirkan generasi yang cemerlang dapat diteruskan dan kita akan istiqomah menggalas tanggungjawab sebagai guru sebaik-baiknya. InsyaAllah..

Apa yang kami janji.. tunai tetap kami tunaikan!!



No comments: