Wednesday, June 19, 2024

Esensi Bahagia Seorang Aku

Benchmarking atau penandaarasan merupakan satu aktiviti yang mampu menjana idea baharu untuk menambah baik pengurusan sekolah. Hari ini aku menyertai lawatan benchmarking ke sebuah sekolah amanah Johor Bahru yang merupakan sekolah .showcase peringkat kebangsaan Lawatan ke SK Bandar Uda 2 yang cantik dan informatif menjentik keterujaan untuk aku praktikkan di SMK Medini. Idea kreatif para guru di samping kewibawaan Guru Besar, Ustaz Zamri bin Abd Wahab, yang sentiasa menyokong inovasi guru membuahkan hasil yang sememangnya menakjubkan. 

Menariknya, semasa asyik memotret beberapa sudut menarik untuk dibawa pulang sebagai inspirasi, terdengar suara halus memanggil namaku. "Madam Zahizan! Is that you..?" Wow.. sampai kat sini pun ada yang kenal ke.. 😂 Sebaik ku toleh, alangkah bahagianya bila aku melihat seraut wajah ayu tersenyum girang menyambut kehadiran kami. Salam bersambut dan gadis ayu itu ku rangkul mesra. Alangkah manisnya pertemuan itu..

Cikgu Zulaikha, guru muzik muda yang berbakat merupakan anak didik ku hampir sepuluh tahun dulu. Beliau merupakan seorang pendebat yang handal berhujah ketika aku menjadi jurulatih pasukan debat Bahasa Inggeris di Gelang Patah. Bangga dan bahagia melihat seorang anak didik menjadi rakan sejawat yang memiliki semangat membara. Alhamdulillah, semoga Allah memberkati kehidupan Cikgu Zulaikha dan mempermudah perjalanan kerjaya beliau. Pasti malam ini tidurku indah diulit mimpi bahagia.. terima kasih Allah!


No comments: