Monday, May 17, 2010

Di Muara Sepi


Minggu ni merupakan minggu yang agak sibuk buat aku. Dengan peperiksaan Fasa Khas yg baru je berlalu, ditambah pulak latihan koir, Hi-Tea di Awana, Program Menghijaukan IAB dan segala macam persediaan yang direncanakan khusus untuk meraikan Hari Guru yg buat julung kalinya dijalankan di bumi IAB, kesibukan seolah-olah jadik peneman setia aku di sini. Memandangkan 16 Mei jatuh pada hujung minggu, 'roh' Hari Guru seakan2 kurang dirasai di bumi IAB ni. Menyambut Hari Guru tanpa dikelilingi rakan2 seperjuangan dan anak2 didik meraikan memang menggamit kesedihan yg bukan sedikit. Namun ingatan ikhlas daripada mereka yg masih mengingati dan ungkapan tulus anak2 didik mengubati kedukaan di perantauan. Tanpa sedar, air mata mengalir laju membasahi pipi semenjak dinihari mula menjengukkan diri lagi... Terima kasih atas ingatan ikhlas kalian... Terasa diri aku masih diingati dan disayangi meski diri ini terjarak oleh masa dan keadaan... sungguh!

Antara sibuk dan senggang, antara sempit dan lapang, masih sempat lagi aku menjengah ke 'muka buku' rakan akrab yg tak jemu2 berkongsi nukilan suara alam menerusi lensa kameranya (yg makin canggih tentunya!) Di celah-celah kesibukan rutin harian yg dilalui, sahabat setiaku nan seorang itu - Dr Ismail Talib (add la beliau kat FB hehe... promosi niiiii) masih berkesempatan merakamkan panorama indah yg memukau pandangan. Lokasi pilihan beliau adalah Taman Negara Endau-Rompin yg kaya dengan flora dan fauna beraneka. Menatap panorama indah muara sungai memang amat mengasyikkan. Di telinga ni pun terus terngiang2 irama desiran air yg mendendangkan melodi ketenangan... Mengusik keresahan yg lama bertapak dalam gelora jiwa yang kacau dan menyentap sendu mencari damai yg hilang... Hmmm... jiwangkah aku? Mungkin tidakkkk... :)

6 comments:

Anonymous said...

hi z..tq la promosi aku kau sini hehe..anyway, ada lagi gambo dlm album aku yg kau boleh upload dalam blog ni..with wider/bigger view of the flowing river..;)

Izan Hasrin said...

hi mail.. no problem.. anything for you, my dear fren.. :) nak ambik semua gambo2 yg hebat tu terasa cam tamak plak hehe.. kalau ada kesempatan nanti aku upload gambo2 lain plak k? anyway, flowing river tu mmg mengancam la!!

Hakimi Md Nor said...

Nice pictures... cool...

p/s : Izan, aku pun ada ambek gambar nature cam ni. nak tengok?

Izan Hasrin said...

Mmg gambo2 beliau sumenya menarik & mengkagumkan. Dr Ismail ni klasmet aku sek rendah kat PD dulu. Kalau ko ada gambo2 nature tu share la.. aku nak tgk gak. Nnt ko add la Dr Ismail kat fb - ko dah ada fb lom?? :)

Hakimi Md Nor said...

Alamak..ko kan tau aku takde banyak masa nak layan facebook tu. Baik la aku layan si Darlina aku ni ha..ha.. Nanti aku emel je la gambo2 tu kat ko, ok kan?

Izan Hasrin said...

No problem, boleh je. Akan ku tunggu hehe...