Friday, May 14, 2010

Get Well Soon!

Banyak-banyak tempat, aku paling 'lomah' kalau terpaksa ke rumah sakit mendapatkan rawatan. Aroma ubat-ubatan klinik dan hospital selalu je menimbulkan perasaan 'pelik' dan menyebabkan jantung aku berdegup pantas. Tambah2 lagi kalau kat klinik gigi... aduiii ngerinyaaaa! Yang heran tu, keadaannya memang tak sama bila aku ke sana sebagai pengiring bagi orang lain mendapatkan rawatan atau pun bermalam menemani org sakit kat wad. Asalkan tiba time aku yg mendapatkan rawatan, sekujur tubuh ni terasa seram sejuk tak terkira. Agaknya sebab tu la aku tak layak jadik doktor kot... hehe (alasan!). Berbaldi-baldi peluh terbit dek kerana menahan perasaan yang tak tentu hala tu. Dahsyat, kan? Namun, sejak akhir-akhir ni, aku kerap 'melawat' tempat yg paling aku elakkan selama ni. Nak buat camane, bila dah badan tak sihat... suka tak suka, nak tak nak terpaksa la aku menjejak ke sana. Nak baik punya pasal.. Semasa entri ni aku nukilkan, seorang sahabatku sedang bertarung melawan kesakitan akibat kecederaan tulang belakang (harap2 tak la serius keadaannya). Doaku semoga beliau akan kembali sembuh seperti sediakala dan sentiasa dilimpahi ceria dan sejahtera sepanjang masa. Jangan lupa makan ubat yea..! Sebagai perkongsian bersama, di sini aku kongsikan hikmah jika bersabar menghadapi kesakitan utk kita renung-renungkan :

  • Sakit menjadi kebaikan bagi seorang muslim jika kita bersabar.
  • Sakit akan menghapuskan dosa.
  • Sakit akan membawa keselamatan dari api neraka.
  • Sakit akan mengingatkan hamba atas kelalaiannya.
  • Terdapat hikmah yang banyak di balik berbagai musibah.
  • Musibah terasa ringan dengan mengingat penderitaan yang dialami orang lain.
  • Beroleh pahala jika kita bersabar menghadapi ujian yang diberikan.

TAKE CARE!!!

2 comments:

Hakimi Md Nor said...

Sape yg sakit ni sbnrnya? Ko sakit Izan? Take care

Izan Hasrin said...

Yg sakit ni sebenarnya sahabat maya aku, Abg Z. Alhamdulillah, skg ni dia dah kembali pulih. Tq Hakimi.. ko pun jg diri bebaik k?