Sunday, December 6, 2009

Jemputan Kahwin

Rumah Limas Johor


Sepanjang cuti sekolah ni, ramai sedara mara dan sahabat taulan yang mengambil kesempatan mengadakan kenduri kawen. Tak kiralah sama ada di pihak pengantin lelaki mahupun pengantin perempuan, jemputan yang diterima cuba aku penuhi kalau takde aral melintang. Seronok juga bila berpeluang tumpang sekaki menyaksikan dan berkongsi kegembiraan orang membina masjid ni.. (walaupun giliran aku sendiri entah bila la agaknya...hahaha!).


Sambutan untuk raja sehari memang meriah dan diwarnai dengan emosi penuh ceria. Gema paluan kompang, harum aroma bunga rampai, lambaian bunga manggar dan keenakan nasik minyak adalah antara yang menanti kunjungan para tamu yang turut sama meraikan kedua mempelai.

Terbaru, aku menghadiri majlis persandingan anakanda Datin Pengetua SMKMA, yang diadakan penuh meriah di Rumah Limas, Danga Bay, Johor Bahru. Majlis dengan konsep hijau dan putih menatari hampir keseluruhan khemah dan rumah2 limas yang ada. Kehadiranku dan Kak Faridah Sulaiman disambut mesra oleh Yang Berbahagia Dato' Haji Mazlan Abu dan Datin Hajah Hasnah Md Sem.

Menikmati keenakan nasik minyak dengan lauk pauk yang menyelerakan, dibelai hembusan segar semilir bayu Selat Tebrau, memang mengasyikkan. Apatah lagi santapan tengahari kami diiringi alunan muzik yang tenang dan mendamaikan...

Buat Mohd Fahmi bin Dato' Mazlan dan pasangannya Mawar Zahirah, semoga kebahagiaan mengiringi kehidupan kalian dan berkekalan hingga ke hujung nyawa. Selamat Pengantin Baru!!





2 comments:

Unknown said...

hehehe...suka sgt ulasan post nie.......saya makan semua mkanan yg ada kecuali mee rebus...da x larat da nak masuk.....hhehe...

Izan Hasrin said...

tqvm izan... akak tulis ikut sesedap rasa je... hehehe