Monday, September 27, 2010

Hikayat Satu Sore


Balik dari lawatan ke sekolah En Kudin, aku ngan Kak Aya terus ke Kota Tinggi. Dah lama betul aku tak ke Kota Tinggi dengan Kak Aya. Kalau dulu pantang diajak, hampir sebulan sekali aku ke sana.. Mencuci mata berbelanja tingkap (window shopping). Kali ni aku ke sana pun saje je jenjalan melepaskan tension assignment NKRA yang masih tak siap2 tu. Walaupun mata dah ngantuk tahap gaban sebab tak cukup tido (aku sampai JB jam 1.30 pagi), misi tetap diteruskan. Ditemani ujan yang kejap lebat kejap teduh, aku memandu ke bandar bersejarah dgn penuh berhemah.. hehe.. Sampai kat Plaza Kota Tinggi tu sempat gak aku beli charger laptop (netbook) aku yg dh 'kong' tu so kiranya agenda ptg tu tercapai la... On the way balik, kami singgah rumah Kak Faridah Sulaiman kat Felda Taib Andak. Memandangkan kami bertiga ni tgh cuti belajar di lokasi berlainan, panjang ceritera yg dikhabarkan membuat kami lupa betapa pantasnya masa berlari. Sedar tak sedar hari dah lewat senja... so berangkat la kami pulang ke pangkal jalan. Memang penat rasanya balik kali ni. Apa taknya berkejar dgn assignment, temubual dgn En Kudin, jumpa kengkawan lama, jln2 ke Kota Tinggi lagi.. padat masa aku kalah YB! Sebaik malam menjelma, aku dikejutkan pula dengan kedatangan Norizan & Fadzly yg sudi bertandang ke rumah. Alhamdulillah.. terima kasih atas ingatan kalian. Mudah2an kita jumpa lagi nanti..

No comments: