Thursday, September 30, 2010

Raya Sana Sini

Syawal dah kian sampai ke penghujungnya namun sambutan Aidilfitri masih rancak diraikan di sana sini. Warna2 ceria mewarnai wajah hari yang sebelum ni mungkin suram tak bermaya (maklumlah... puasa ;P) Semalam, aku berpeluang memenuhi jemputan memeriahkan sambutan Hari Raya di Bilik Seminar 2, IPK. Jamuan raya merangkap 'kelas terbuka' dan jamuan makan tengahari yang dianjurkan oleh pelajar Sarjana Kepengetuaan Kumpulan B diadakan agak meriah juga. Selain kami dari Group A, majlis turut disertai oleh pensyarah termasuklah Pengarah IPK, Prof Dr Marohaini Yusof. Banyak betul makanan yang dihidangkan untuk para tetamu.. Bagi orang bujang macam aku ni, sudah pasti ni la acara yg ditunggu2. Bukan apa, dapatlah kami save budget minggu ni... hehe... Alhamdulillah, murah betul rezeki sepanjang Syawal kat sini. Musafir di Aidilfitri la katanya...! Hehe..


Pada malamnya aku memenuhi jemputan Kak Norhayati Ramlan yang bersungguh2 mengajak kami ke rumahnya di Klang, Selangor. Walaupun pada mulanya hati ni agak keberatan utk ke sana atas dua sebab - pertama, tak tau jalan nak ke sana dan kedua, nak siapkan assignment Dr Zuraidah - akhirnya aku mengambil keputusan utk tak menghampakan hajat Kak Tie. Disebabkan keputusan saat akhir (kejap kata nak pegi, kejap kata tak nak), aku dan Sujirah bertolak agak lewat menyebabkan kami 'tersangkut' kat traffic jam. Mujurlah perjalanan tak mengambil masa yg panjang. Kami selamat tiba di Bandar Diraja Klang jam 8.00 malam. Kat sana kami dijamu dengan makan malam yg enak hasil air tangan Kak Tie. Ramai jugak geng IPK yang datang - lebih 20 orang rasanya... Lepas makan malam (siap basuh pinggan lagi! hehe) kami berangkat pulang ke kolej 9 dan meneruskan misi menjadi burung hantu menyiapkan assignment yang masih blom siap lagi. Kpd geng2 Kump B & Kak Tie, terima kasih daun keladi, kalau ada makan2 jemputlah saya lagi.... :)

No comments: