Thursday, November 4, 2010

Haluuuu Kota Singa!


Dah lebih setahun aku meninggalkan tugas mengajar dan mendidik di sekolah semenjak aku sambung study. Mulai 1 Julai 2009 aku keluar dari SMA mengikuti program NPQEL kat IAB, Genting Highlands kemudian 1 Julai 2010 aku sambung pulak ke UM untuk tempoh setahun lagi bagi menyudahkan master dlm bidang kepengetuaan. Congak punya congak dah lebih kurang setahun empat bulan aku bercuti daripada mengajar. Sepanjang tempoh tu, aku jarang2 sekali menjengah ke SMA. Bukan aku lupa kat kengkawan sumer.. cuma aku segan nak menonjol2kan diri kat sana, entahlah kenapa.. Hehehe.. Baru2 ni aku dipelawa mengikuti rombongan ke Singapura anjuran BPGK. Bagai org mengantuk disorongkan bantal.. aku tanpa berlengah menerima pelawaan Ckg Saadah & geng utk menyertai mereka ke seberang tambak. Maka pada pagi 3 Nov yg permai, berangkat la rombongan cik kiah ke kota singa tu. Zoo Singapura, Masjid Sultan di Jalan Pinang dan Pusat Sains Singapura kami lawati dgn masa yg agak terbatas. Kesimpulannya, hujan emas di negeri org, hujan batu di negeri sendiri.. baik sgt dok negara sendiri. Bertambah2 cinta aku kepada negara Malaysia tercinta ni dan semakin bersyukur aku atas segala nikmatNya selama ini.. I am proud to be Malaysian!!!

No comments: