Thursday, November 4, 2010

Keranamu Orkid..


Ahad lalu aku berpeluang ke majlis sambut menantu Profesor Dato' Dr Hussein Hj Ahmad, yg diadakan di Pusat Komuniti, Taman Tun Dr Ismail KL. Pasangan pengantin - Jafny dan Fairoza - diarak ke dewan dengan iringan percussion diketuai oleh Steve Thorntorn. Majlis berlangsung meriah dengan alunan marhaban yg sangat 'manis' dilagukan oleh geng2 IPK yg diketuai oleh Ustaz Ashri Dris dan diserikan oleh tarian oleh pelajar2 SK Puchong Perdana di bawah bimbingan sahabatku, Mahindran. Tak sangka btol 'macha' nan sorg ni berkebolehan melatih penari2 cilik yg menari dengan penuh gemalai dan cantiknya.. Ramai tetamu yg hadir termasuklah Tan Sri KPPM dan isteri. Bertemu secara empat mata dengan Yg Bhg Tan Sri Dato' Hj Alimuddin bin Mohd Dom merupakan satu kenangan yg sukar aku lupakan. Sempat pulak kami mengabadikan kenangan bersama beliau menerusi lensa kamera aku secara spontan.

Di celah2 kemeriahan dan keseronokan majlis yg dihadiri tu, aku takkan dapat melupakan betapa sebenarnya pada masa yg sama aku memendam perasaan terguris yg sangat memedihkan hati. Semuanya gara2 amarah seorang sahabat kepadaku. Bukan soal siapa yg bersalah menjadi persoalan.. yg pasti aku benar2 berjauh hati dengan kata2nya hari itu.. Meskipun kata2 kemaafan diucapkan dan keadaan telah pulih kembali, insiden itu benar2 mencalarkan perasaan. Tak mengapalah, aku akan terus memaafkan dan cuba bertahan serta bersabar dengan apa jua dugaan selagi hayatku masih ada. InsyaAllah... Hanya Dia yang Maha Mengetahui akan setiap sesuatu dan kepadaMu jualah tempatku mengadu... :(

No comments: