Thursday, November 4, 2010

Harum Subur di Hati

Aku memang selalu teruja bila bertemu kengkawan lama khasnya masa zaman aku di bangku sekolah rendah dulu. Disebabkan sering berpindah randah mengikut arwah abah yang bertugas di pelbagai destinasi, sekolah aku pun merata2. Berjumpa kengkawan di alam maya (lazimnya menerusi laman maya FB) memang memancing rasa gumbira yg amat mendalam buat aku. Dalam ramai2 yg aku temui, seorang kawan lama yg kuat menyakat dan rajin mengusik, tetiba muncul, bertamu dan mewarnai hari2ku. Bicaranya yang bersahaja dan kelakar memang mencuit hati. Terhibur jugak dengan lawak spontannya sampai rasa mcm nak terguling2 ketawa.. Adakalanya menitis jugak air mata bila bercerita kisah2 silam yg selama ni tersimpan kemas di sudut ingatan. Namun, sayangnya tak sampai berapa ketika, beliau terpaksa 'menghilang' dari alam FB.. Aku pun tak pasti kenapa, namun doaku semoga beliau berbahagia melayari alam kehidupan bersama keluarganya. Sedih juga rasa hati, baru bersua dah hilang pulak sahabatku itu tapi apakan daya... Aku menghormati apa jua keputusan sahabat2ku asalkan ia terbaik buat mereka. Buat sahabatku - Raja (dalam rumah buat kira2.. hehe), sempat aku nukilkan sebuah sajak berbahasa Inggeris sebagai tanda penghargaan dan terima kasihku kepadanya. Sajak tu dahpun aku publish di FB dan netlog bertajuk "Goodbye, My Friend...". Apapun, bagi aku persahabatan kita akan tetap kekal dan abadi sampai bila2.. Friendship remains forever! All the best, my friend!

No comments: