Friday, November 19, 2010

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

Entah kenapa dua tiga menjak ni perasaan aku mula tak tenteram. Nak kata aku risaukan exam yg semakin menghampiri tak jugak.. Walaupun banyak lagi topik yg aku lom khatam, tu bukan masalah besor memandangkan kekuatan study group yang menjadi tulang belakangku. Hati ini kadang2 jadi tak tenang akibat sering diasak dan dijentik dengan persoalan2 yg menduga fikiran & kesabaran. Seringkali juga rentetan perjalanan hidupku yg berliku menjadi topik perbualan yg tak berkesudahan. Sudah sudahlah.. aku sedang mengukir bahagia dlm hidup dgn cara aku sendiri.. acuan aku sendiri.. gaya aku sendiri.. and that's it. Susah sangatkah untuk menerimanya? Kalau kehadiranmu hanya sekadar ingin menguji kekuatan hati aku... silakanlah tapi malang sekali aku tak berminat menyambut kehadiranmu itu dgn hamparan permaidani merah sbg tanda penerimaan. Nasihat aku.. usah dicalarkan perasaan kasih insan yg sentiasa mendambakanmu hanya kerana aku. Tak berbaloi bermain dengan api kerana kelak ia akan membakar dirimu dan dirinya.. Biarkan aku mencipta bahagia dan melepaskan semalam dgn penuh ketenangan demi esok yg entah apa corak dan warnanya.. Persoalan kasih, sayang dan rindu.. biarlah ia berlalu dan hilang dlm dakapan waktu. Terima kasih...

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

Semoga yang TERBAIK Allah berikan kat akak.ameen. :)

Izan Hasrin said...

Terima kasih Fatin.. Aminnnn... Mudah2an yang terbaik juga dikurniakan utk Fatin. Jaga diri yea.. salam sayang selalu :)