Wednesday, August 4, 2010

Nenong...Nenongggg!!!

Hari ni aku memandu sendirian ke kampus IPK tanpa Sujirah. Ketika aku melangkah keluar pagi tadi, Suji masih di atas katil - mengerang2 kesakitan. Semenjak semalam, Suji mengadu sakit gigi. Aku ajak ke klinik tapi katanya tunggu selesai kelas jam 8 malam nanti. Usai kelas, aku tengok muka Suji dah berkerut menahan kesakitan... lantas terus aku bawak dia ke PJ mencari kalau2 ada klinik gigi yg masih buka pada waktu tu tapi sayangnya tak berjaya. So kami ke farmasi utk dapatkan 'painkiller' bagi meredakan kesakitan Suji. Nampak macam ok sikit tapi malam tadi bila aku berjaga sepanjang malam, Suji gelisah tak tentu arah. Kejap bangun, kejap duduk, kejap baring, kejap berdiri... menahan sakit akibat geraham bongsu yg baru nak tumbuh. Kesian dia... tak dapat aku nak bantu. Ada tak de cuma aku tolong kejut & ingatkan masa untuk makan ubat supaya kurang sakitnya tu... Hari ni sebaik kelas berakhir, aku jadik 'ambulance' bawak Suji ke klinik gigi UM tapi sayangnya hari ni klinik tak dibuka coz konvokesyen telah bermula. Apa lagi aku terus memandu ke PJ dan berjaya menemui sebuah klinik pergigian kat situ. Alhamdulillah, lepas dapat rawatan, keadaan Suji beransur pulih. Nampaknya keadaan Suji semakin baik dan dia pun dah boleh tido lena... Mudah2an esok Suji akan sihat kembali dan ceria sebagaimana biasa. Sunyi rasa dunia bila dia diam tak berkata2, rindu pulak aku dengan keletahnya yang bersahaja... Take care & get well soon, yea!

No comments: