Tuesday, July 30, 2024

Damai Bumi STF


Minggu ni agak melelahlan dengan jadual yang padat, program di luar sekolah dan persiapan menjelang Dialog Prestasi Peperiksaan Pertengahan Tahun yang mendebarkan. Tambahan pulak kesihatan Ain dan Mak yang turun naik minggu ni. Ulang alik ke klinik membawa insan-insan kesayangan tetap dilaksanakan di celah-celah keterbatasan ruang waktu yang ada. Tanggungjawab perlu aku dahului sebelum diri sendiri. Alhamdulillah, Allah permudah perjalanan kehidupan ku saat ini.

Hari yang ditunggu akhirnya muncul juga. Pagi ini dengan penuh debaran aku memandu tenang ke Sekolah Tun Fatimah menghadiri DP bersama big boss Tuan PPD. Asbab kegagalan mencetak bahan semalam, pagi tadi aku sempatkan diri menyinggah ke sekolah. Alhamdulillah, syukur.. bantuan orang kanan ku Hajah Hazizah telah memudahkan urusan ku hari ini. Sebaik siap, aku meninggalkan perkarangan sekolah dengan kekuatan hati yang masih bersisa. Akupun tak faham, kenapa debaran ku terasa lain macam kali ni. Selama ni suruh je aku berdiri di hadapan dan buatlah apapun pembentangan, itu bukan masalah besar bagi ku. Tapi kali ni.. mengada betul Zahizan. Haishhh..

Alhamdulillah akhirnya DP berjaya dilalui dengan baik. Dah takdir.. berdebar macam nak rak.. tapi tak pulak aku terpilih membentang tadi walaupun pada asasnya aku memang dah sedia. Apapun, terima kasih Allah mempermudah tugasku hari ini Esok ada pertandingan kawad kaki GO pulak.. dah malam.. jom tido. Jangan ngigau berkawad sudahlah! Hihi..

No comments: