Saturday, July 20, 2024

Tumbang Jua..

Sejak minggu lepas, badan rasa lain macam. Macam nak demam tapi panasnya tak keluar.. Kesibukan rutin harian dan keterujaan bertemu kawan-kawan sekolah EC memaksa aku membuang rasa kurang sihat jauh-jauh dari minda. Tinggalkan yang positif sahaja.. konon.. Macamlah hati ni boleh ditipu kan..

Sekembali dari reunion bersama Ida dan Shidah, badan terus rasa seram sejuk. Sepanjang memandu pulang kepala berdenyut bukan kepalang. Apatah lagi melihat susunan mesej Telegram dan WA yang menantikan jawapan balas. Dah macam novel panjangnya. Bertenang.. aku balas dan respond satu per satu. Dan seperti kebiasaan juga, bila pengetua respond dlm group, terus semua sepi tidak menyahut. Krik.. krikkk.. aduhai apa nak buat.. jauh hati juga terkadang rasanya. Cepat-cepat aku pujuk diri. Takpelah, kena terima itulah takdir bila aku menjadi ketua.. hmmm...

Malam tadi berat betul rasa kepala. Makan ubat pun masih tak boleh lena. Jam 3.30 pagi baru mula nak beradu dan kesan ubat menyebabkan jam 5.30 baru aku terjaga. Itupun dengan kesan ubat yang masih bersisa. Batuk mula datang.. mengokol kuat menyesakkan dada. Sabarlah Izan, sakit tu penghapus dosa. Redha dan terimalah dengan hati terbuka. Kalau tak pulih juga, jumpa doktor lah jawabnya..

Serabut ya rupa hari ni 🤣🤣

No comments: